Projects per year
Personal profile
Expertise related to UN Sustainable Development Goals
In 2015, UN member states agreed to 17 global Sustainable Development Goals (SDGs) to end poverty, protect the planet and ensure prosperity for all. This person’s work contributes towards the following SDG(s):
Education/Academic qualification
PhD
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Network
Projects
- 1 Finished
-
CRC-W: Católica Research Centre for Psychological, Family and Social Wellbeing
Almeida, L., André, G., Arriaga, M., Benavente, R., Benvinda, M. S., Bolinhas, I., Branco, F., Brito, R., Carmo, B., Carvalho, A., Carvalhosa, S. F., Cláudio, A. P., Costa, P., Nobre de Deus, P., Dias, P., Diogo, E., Esteves, F., Faria, A. R., Farias, A. R., Fialho, J., Francisco, R., Gaspar, A., Gaspar, R., Godinho, C., Godinho, P., Gonçalves, J., Guerra, I., Jesus, A. P., Lagarto, J. R., Maruta, C., Melo, R., Monteiro, D., Nazaré, B., Negrão, M., Nogueira, S. I., Oliveira, A., Paiva, M. T., Pedro, M., Pinto, H. R., Pinto, J. C., Prioste, A., Ramalho, S. C., Reis, C., Sacur, B. M., Santos, R. P. D., Silva, A. J., Silva, C. V. D., Simão, C., Teixeira, P. & Veiga, E.
1/01/19 → 31/12/22
Project: Other
-
Novas abordagens ao conceito de Manual Escolar (em digital): Evidencias, conclusões e desafios do projeto FAINA
Milheiro, A. R. F. D. P., 1 Jun 2021, In: EDUCA - International Catholic Journal of Education.Research output: Contribution to journal › Article
-
Projeto Faina 1:1 - (re)pensar manuais digitais
Lagarto, J. R., Faria, A. R. & Mata, J., Feb 2021, Lisboa: Universidade Católica Portuguesa. 152 p.Research output: Book/Report › Book
Open AccessFile6 Downloads -
A avaliação do impacto da formação pós-graduada nos professores e nas escolas: dois estudos de caso
Faria, A. R., 13 Feb 2017, 409 p.Research output: Types of Thesis › Doctoral Thesis
-
Impactos da formação pós-graduada dos professores em escolas portuguesas
Faria, A. R., Reis, P. G. R. D. & Peralta, M. H., 27 Sep 2017, In: Revista Diálogo Educacional. 17, 54, p. 1183-1206 24 p.Translated title of the contribution :The impacts of teachers’ post-graduate training in Portuguese schools Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
Open AccessFile7 Downloads -
O impacto da formação pos-graduada nos professores e nas escolas – dois estudos de caso: as percecoes dos professores pos-graduados
Faria, A. R., Reis, P. G. R. D. & Peralta, M. H., 1 Sep 2017, In: Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação. 25, 94, p. 238–256 19 p.Translated title of the contribution :The impact of post-graduate programmes on teachers and schools. Two case studies: : post-graduate teachers’ perceptions Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
-
Novas abordagens ao conceito de manual escolar (digital): Evidências, conclusões e desafios do Projeto FAINA
Ana Rita Faria (Speaker)
9 Apr 2021Activity: Talk or presentation › Oral presentation
-
XXVIII Colóquio da AFIRSE Portugal Educação e Idades da Vida
Ana Rita Faria (Organiser)
26 Jan 2021 → 29 Jan 2021Activity: Participating in or organising an event › Organising a conference, workshop, ...
-
XXVII Colóquio da AFIRSE Portugal Educação e Bem-estar
Ana Rita Faria (Organiser)
30 Jan 2020 → 1 Feb 2020Activity: Participating in or organising an event › Organising a conference, workshop, ...
-
XXVI Colóquio da AFIRSE Portugal Tempos, espaços e artefactos em educação
Ana Rita Faria (Organiser)
31 Jan 2019 → 2 Feb 2019Activity: Participating in or organising an event › Organising a conference, workshop, ...
-
IV Encontro Luso-brasileiro Trabalho Docente e Formação de Professores Profissão docente, investigação e sociedade: diálogos múltiplos
Ana Rita Faria (Organiser)
3 Jun 2019 → 5 Jun 2019Activity: Participating in or organising an event › Organising a conference, workshop, ...