Projects per year
Personal profile
Expertise related to UN Sustainable Development Goals
In 2015, UN member states agreed to 17 global Sustainable Development Goals (SDGs) to end poverty, protect the planet and ensure prosperity for all. This person’s work contributes towards the following SDG(s):
Education/Academic qualification
Bachelor
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Network
Projects
- 1 Active
-
CECC: Research Centre for Communication and Culture
Lopes, A., Martins, A., Santos, L., Gil, I. C., Vieira, I. E., Hanenberg, P., Cachola, A. C., Maurício, A. F., Albuquerque, A., Ribeiro, N., Valdigem, C., Ganito, C., Oliveira, F., Abrantes, A. M., Bernardo, A. M., Matoso, A., Emonts, A. M., Beaufils, A., Mora, A. C., Arêas, C., Burnay, C. D., Ferreira, C., Louchet, C., Gil, C., Gonçalves, D., Torres, E. C., Dias, P., Ilharco, F., Trapani, G. A., Bär, G., Guarda, F. V., Cheng, G., Coelho, I., Fonseca, I. A., Duarte, J. R., Roberts, J. S., Moura, J., Silva, J., Simão, J., Lourenço, J. F., Carvalho, J. V. D., Alves, J. S., Sardica, J., Cruz, M. A., Bello, M. D. R. L., Capucho, M. F., Mendes, M. S., Fragoso, G., Moniz, M. L., Faria, L. L. D., Victorino, M., Lopes, M. D. S., Franco Barros, M., Quadrio, M., Brandão, N. G., Amado, N., Conde, N., Anzini, P., Pinto, P. C., Maia, R. B., Faria, R., Figueiras, R., Santos, R., Brás, R. M., Pinto, S., Dix, S., Ganito, T., Seruya, T., Ferreira, T. J., Barbosa, Á. M. M., Colla, E., Terenas, G. G., Rosa, G. P., Cunha, J. B. D., Andrade, J. G., Mendes, J. M. V., Sá, L., Pires, M. L. B., Caeiro, M., Fuks, R., Lindemann Lino, V., Dias, M., Oliveira, V., Lopes, A., Godinho, C., Carvalho, A. L. C., Mauro, A. P., Navas de Pereira, G., Mason, M. R., Junguito, M., Müller, N., Zhou, S., Oliveira, A. B. D., Brant, A., Kovič, A., Maihoub, A., Barreto, A. I., Brasil, A. C., Carvalho, A., Machado, A. F., Duarte, A., Aires, A. R. M., Casado, A. M. D. S., Vale, C., Juvonen, A., Ni, B., Ambulo, B., Caldeira, C., Riordan, C. M., Fernandes, D. M. D. S., Cardoso, E. P., Komatsu, E., Smirnova, E., Duffy, E. M. P., Rudari, F., Adu-Kankam, G., Simões, H., Silva, I. F., Miguel, I. V., Baguia, J. A., Biscainho, J., Oliveira, J. P. M. M. F. D., Fonseca, J. B., Moreira, J., Klein, M. J., Bicheiro, L. P. D. S., Hilsdorf, L. M., Koncz, L., Rodrigues, L. P. R., Elnaiem, M., Sousa, M. D. N., Duarte, M. L. T., Falcón, M., Sousa, M. M., Costa, M. T. D. C., Maya, M., Thaler, M. T., Fonseca, M., Peters, D., Danilova, N., Husch, O., Monteiro, P. A., Teixeira, P., Santos, P., P. Rodrigues, P. R., Krolow, P. J., Trindade, R., Gomes, R. T., Ross, R., Ferreira, R. L. S. D. S., Marcondes, R. D. S., Martínez, I., Yousef, R. A., Magno, S., Nagaty, S., Leasca, S. K., Al-Hassan, T., Pinheiro, T. S. V. D. C., Herold, V., Page, V. M., Iancu, Z., Barradas, M. F., Arnuco, M., Resende, F., Yang, Y., Curvelo, R., Barros, C., Pereira, A., Minga, E., Cacchioli, S., Marra, S., Coutinho, M. C. & Freire, C.
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
1/01/20 → 31/12/23
Project: Research
-
A gestão de conflitos nas organizações: conceptualização e diferenças de género
Sobral, S. & Capucho, F., 11 Sep 2019, In: Gestão e Desenvolvimento. 27, p. 33-54 22 p.Translated title of the contribution :Conflict management in organizations: conceptualization and gender differences Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
Open AccessFile2 Downloads -
Defining intercomprehension competences as prerequisites for their assessment
Ollivier, C., Capucho, F. & Sá, H. A. E., 2019, In: Rivista di Psicolinguistica Applicata . 19, 2, p. 15-30Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
-
Co-constructing meaning in international meetings: an approach to plurilingual interactions
Capucho, F., Silva, M. D. P. & Chenoll, A., 3 Oct 2018, In: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism. 21, 7, p. 788-804 17 p.Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
2 Citations (Scopus) -
Nouveaux discours, nouveaux textes – quel(s) modèle(s) d’analyse?
Capucho, F., 17 Jul 2018, Texte et discours en confrontation dans l’espace européen. Peter Lang, p. 463-484 22 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter › peer-review
-
Plurilingual interactions – the role of interproduction strategies
Capucho, F., 2018, Educazione plurilingue: ricerca, didattica e politiche linguistiche. Hepp, M. & Curcio, M. N. (eds.). Rome: Istituto italiano di studi germanici, p. 157 – 166 10 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter › peer-review
Activities
- 1 Oral presentation
-
Interculturalidad en la atención en salud de personas migrantes
Filomena Capucho (Speaker)
2018Activity: Talk or presentation › Oral presentation