Atividades por ano
- 1 - 50 de 98 resultados
Resultados da pesquisa
-
Como otimizar o produto televisivo dos clubes de Futebol Profissional em Portugal,
Machado, J. (Orientador) & Sarria, R. (Aluno)
2021Atividade: Orientações
-
Redes sociais e a influência do conteúdo no envolvimento dos consumidores com a marca
Machado, J. (Orientador) & Cardoso, A. (Aluno)
2021Atividade: Orientações
-
External examiner in PhD jury - International Doctorate in Entrepreneurship and Management (IDEM), Universitat Autònoma de Barcelona
Machado, J. (Arguente Principal)
4 nov. 2021Atividade
-
How does internationalization affect the management of the brand identity signs – Sogrape case study
Machado, J. (Orientador) & Hugens, S. (Aluno)
2021Atividade: Orientações
-
-
Brand Logo Design: How does brand name and logo naturalness Influence consumers’ cognitive and affective responses?
Machado, J. (Orientador) & Costa, M. (Aluno)
2021Atividade: Orientações
-
Judging a wine by the wine bottle: The influence of wine packaging on consumers
Machado, J. (Coorientador), Martins, C. (Orientador) & Brito e Faro, T. (Aluno)
2021Atividade: Orientações
-
O marketing de influência: o impacto da credibilidade do influencer na intenção de compra
Silva, S. (Orientador), Ribeiro, C. M. (Aluno) & Machado, J. (Coorientador)
2021Atividade: Orientações
-
Influencer Marketing - The impact of the influencer credibility on attitude towards influencer-brand collaboration and purchase intention
Machado, J. (Orientador) & Moreira , J. (Aluno)
2021Atividade: Orientações
-
Plano de Marketing territorial para a CIM Douro
Machado, J. (Consultant)
mai. 2021 → jan. 2022Atividade
-
Consumer engagement with football brands on social media: A comparison between Cruzeiro EC and FC Porto
Machado, J. (Orientador) & Lodi, R. (Aluno)
2020Atividade: Orientações
-
Brand Logo and Brand Gender: How brand logo elements influence brand gender perceptions and affect towards the logo
Machado, J. (Orientador) & Barraca, M. A. (Aluno)
2020Atividade: Orientações
-
The impact of influencer marketing and brand gender on purchase intention
Machado, J. (Orientador), Martins, C. (Coorientador) & Sá, S. (Aluno)
2020Atividade: Orientações
-
Generating engagement through content on social media An analysis of the influence of Facebook and Instagram content on digital consumer engagement
Machado, J. (Orientador) & Tavares, S. (Aluno)
2020Atividade: Orientações
-
Gestão de marca através de pontos de contacto – Estudo de caso da Zippy
Machado, J. (Orientador) & Godinho, M. (Aluno)
2019Atividade: Orientações
-
Beatriz Bettencourt Womenswear marketing plan – A fashion brand case study
Machado, J. (Orientador) & Bettencourt, B. (Aluno)
2019Atividade: Orientações
-
The impact of the Country of Origin on purchases of expatriates in their host country. – A cross-generational study
Machado, J. (Orientador) & Belcastro, G. (Aluno)
2019Atividade: Orientações
-
Cause-Related Marketing (CrM): How does brand-cause fit influence the success of CrM campaigns?
Silva, S. (Orientador), Machado, J. (Coorientador) & Campelos, I. S. P. (Aluno)
2019Atividade: Orientações
-
Barreiras à adoção dos marketplaces B2C – A relutância das micro e pequenas empresas Portuguesas (Região Norte) em vender na Amazon
Machado, J. (Orientador) & Penha Correia de Matos, M. (Aluno)
2019Atividade: Orientações
-
The impact of Sports on city branding – The case of Braga as European City of Sports
Machado, J. (Orientador) & Fernandez, M. (Aluno)
2019Atividade: Orientações
-
Como o SEO contribui para melhorar a performance de um site – Estudo de caso da Iglo
Machado, J. (Orientador) & Galhardas, A. R. (Aluno)
2019Atividade: Orientações
-
Engagement consumidor-marca nas redes sociais – Quais os determinantes que afetam a eficácia de um endorser na criação de engagement consumidor-marca no Instagram
Machado, J. (Coorientador), Martins, C. (Orientador) & Guimarães, I. (Aluno)
2019Atividade: Orientações
-
Influencer Marketing – The impact of the number of followers on influencer’s likability for young Instagram users
Machado, J. (Orientador) & Coelho, R. (Aluno)
2019Atividade: Orientações
-
The relevance of sensory information in destination marketing – The role of experiential marketing on the creation of destination personality
Machado, J. (Coorientador), Martins, C. (Orientador) & Oliveira, I. (Aluno)
2019Atividade: Orientações
-
Academy of Marketing’s Brand, Identity and Corporate Reputation Special Interest Group (External organisation)
Machado, J. (Chair)
mai. 2019 → 2022Atividade
-
Desenvolvimento de uma estratégia de branding e marketing para uma nova marca de calçado - Ocre & Verde
Machado, J. (Consultant)
2018 → 2019Atividade
-
Comunicação e Marketing – Implementação de estratégias de Marketing e Comunicação em negócios B2B
Machado, J. (Orientador) & Oliveira dos Santos, R. F. (Aluno)
2018Atividade: Orientações
-
Estudo sobre a relação entre o Futebol Clube do Porto e as suas delegações
Machado, J. (Consultant)
abr. 2018 → dez. 2018Atividade
-
-
Consumer engagement with football brands on social media: What drives consumers to engage with the FC Porto brand on social media?,
Machado, J. (Orientador) & Correia Ferreira, F. (Aluno)
2018Atividade: Orientações
-
What is Engaging Content? Influence of the social media type of message on consumer engagement
Machado, J. (Orientador), Martins, C. (Coorientador) & Paraty, T. (Aluno)
2018Atividade: Orientações
-
Marketing digital para aquisição de nstrum e criação de notoriedade da marca
Machado, J. (Orientador) & Fernandes Lage, R. (Aluno)
2018Atividade: Orientações
-
Brand Logo and Brand Gender: How do brand logo elements influence brand gender perceptions and affect?
Machado, J. (Orientador) & Fonseca, B. (Aluno)
2018Atividade: Orientações
-
-
Fusão de marcas: gestão e comunicação – Estudo de caso: Marriott International e Starwood Hotels and Resorts
Machado, J. (Orientador) & Valente, R. (Aluno)
2018Atividade: Orientações
-
Understanding, assessing and managing the holistic patient experience for improving health care services and well-being outcomes
Machado, J. (Coorientador), Costa, P. (Coorientador) & Simões, C. (Orientador)
2018 → 2022Atividade: Orientações
-
Destination brand experience: The influence of destination brand experience in the intentions to revisit and recommend a destination
Machado, J. (Coorientador), Martins, C. (Orientador) & Aroso, J. (Aluno)
2018Atividade: Orientações
-
Plano de Marketing para o setor da consultoria financeira -O caso Triple A – Capital & Finance
Machado, J. (Orientador) & Dias Reis, C. H. (Aluno)
2017Atividade: Orientações
-
Applying Integrated Marketing Communications for the success of brand’s communication -The case of Super Bock Stout’s Campaign
Machado, J. (Orientador) & Machado Aires, M. (Aluno)
2017Atividade: Orientações
-
The approach to international markets by SMEs: A case study of a consultancy firm specialized on the internationalization of enterprises
Machado, J. (Orientador) & Sousa, M. (Aluno)
2017Atividade: Orientações
-
External examiner in PhD jury - International Doctorate in Entrepreneurship and Management (IDEM), Universitat Autònoma de Barcelona
Machado, J. (Arguente Principal)
13 nov. 2017Atividade
-
Expansion in Mozambican market: TECAP’s case – The Farmers Home”
Machado, J. (Orientador) & da Cunha Ribeiro, C. D. (Aluno)
2017Atividade: Orientações
-
The influence of sensorial reference cues in destination marketing
Machado, J. (Orientador) & Miranda, H. (Aluno)
2017Atividade: Orientações
-
Co-branding strategies – Assessing the influence of gender on consumer evaluations of new co-branded products
Machado, J. (Orientador) & Pacheco Rodrigues de Sousa , S. C. (Aluno)
2017Atividade: Orientações
-
A Marca, o Género e o Logótipo: Uma Análise Exploratória
Machado, J. (Orientador) & Pinhal, M. (Aluno)
2017Atividade: Orientações
-
Building a Successful Brand through Marketing Communications: development of a framework- Parfois Case Study
Machado, J. (Orientador) & Baltazar Marques, E. (Aluno)
2017Atividade: Orientações
-
Doctoral Program in Management (Specialization in Marketing), ISCTE Business School, ISCTE-IUL
Machado, J. (Arguente Principal)
2017Atividade
-
Online Cause-Related Marketing - How does it influence consumers’ evaluations and purchase intention?
Silva, S. (Orientador), Machado, J. (Coorientador) & Almeida, M. (Aluno)
2017Atividade: Orientações
-
Consumer Engagement with Football Brands on Facebook
Machado, J. (Orientador) & de Castro Almeida, N. (Aluno)
2016Atividade: Orientações
-