Projetos por ano
Perfil pessoal
Biografia
Experiência relacionada com os ODS da ONU
Em 2015, os estados membros da ONU concordaram com 17 Objetivos de Desenvolvimento Sustentável (ODS) globais para acabar com a pobreza, proteger o planeta e garantir a prosperidade para todos. O trabalho desta pessoa contribui para o(s) seguinte(s) ODS:
Educação/Habilitações académicas
Doutoramento, Management specialization in consumer behavior and ethical decision-making, NOVA University Lisbon
Data do prémio: 21 mai. 2014
Mestrado, Textile Marketing, Thomas Jefferson University
Data do prémio: 30 jun. 1997
Licenciatura, Textiles & Knitwear Technology, De Montfort University
Data do prémio: 31 mai. 1995
Impressão digital
- 1 Perfis semelhantes
Colaborações e principais áreas de investigação dos últimos cinco anos
Projetos
- 1 Ativos
-
CUBE: Católica Lisbon Research Unit in Business and Economics
Machado, F. (PI), Aranda, A. M. (Investigador), Costa, A. I. D. A. (Investigador), Martins, A. P. (Investigador), Bernard, A. (Investigador), Fidalgo, A. (Investigador), Reis, C. (Investigador), Abecassis-Moedas, C. (Investigador), Santos, C. (Investigador), Tran, D. (Investigador), Fernandes, D. (Investigador), Bonfim, D. (Investigador), Schliephake, E. (Investigador), Kalogirou, F. (Investigador), Reis, F. (Investigador), Santos, F. (Investigador), Machado, F. (Investigador), Sguera, F. (Investigador), Cerqueiro, G. (Investigador), Reis, H. (Investigador), Barreto, I. (Investigador), Silva, J. (Investigador), Salvado, J. C. (Investigador), Neves, J. C. D. (Investigador), Gijsbrechts, J. (Investigador), Stahl, J. (Investigador), Guedes, J. C. (Investigador), Faias, J. (Investigador), Wagner, L. (Investigador), Correia, I. (Investigador), Saldanha, M. F. (Investigador), Fontes, J. C. (Investigador), Modesto, L. (Investigador), Meira, M. (Investigador), Matos, M. G. D. (Investigador), Gouveia, M. (Investigador), Kozeniauskas, N. (Investigador), Bertani, N. (Investigador), Couzoff, P. (Investigador), Barroso, P. (Investigador), Encarnação, P. (Investigador), Raposo, P. (Investigador), Teles, P. (Investigador), Bastos, W. (Investigador), Bohnsack, R. (Investigador), Vale, R. C. D. (Investigador), Ferreira, R. (Investigador), Lloyd-Braga, T. (Investigador), Ramus, T. (Investigador), Colaço, V. H. (Investigador), Cavicchini, A. (Investigador), Parada, P. (Investigador), Pieters, R. (Investigador), Pinto, F. A. G. D. L. S. (Investigador), Colaço, V. H. (Investigador) & Venter, Z. (Investigador)
1/01/20 → 31/12/25
Projeto
-
COVID-19 and sustainability in textile, apparel and fashion use: an assessment of trends
Filho, W. L., Dinis, M. A. P., Paço, A. D., Herédia-Colaco, V., Avila, L. V., Dennis, K., Tyler, D., Neiva, S. & Liakh, O., fev. 2023, Em: Textile Research Journal. 93, 3-4, p. 674-690 17 p.Resultado de pesquisa › revisão de pares
Acesso abertoFicheiro4 Citações (Scopus)20 Transferências (Pure) -
Pro-environmental messages have more effect when they come from less familiar brands
Herédia-Colaço, V., 1 mar. 2023, Em: Journal of Product and Brand Management. 32, 3, p. 436-453 18 p.Resultado de pesquisa › revisão de pares
Acesso abertoFicheiro9 Citações (Scopus)51 Transferências (Pure) -
Hosting in turbulent times: hoteliers’ perceptions and strategies to recover from the Covid-19 pandemic
Herédia-Colaço, V. & Rodrigues, H., abr. 2021, Em: International Journal of Hospitality Management. 94, 12 p., 102835.Resultado de pesquisa › revisão de pares
38 Citações (Scopus) -
Impact of CSR initiatives on consumer’s perceptions and attitudes towards retailers
Vale, R. C. D., Matos, P. V. & Herédia-Colaço, V., 2020, Advances in national brand and private label marketing - Seventh International Conference, 2020. Martinez-Lopez, F. J., Gázquez-Abad, J. C. & Breugelmans, E. (eds.). Springer Science and Business Media B.V., p. 123-129 7 p. (Springer Proceedings in Business and Economics).Resultado de pesquisa › revisão de pares
1 Citação (Scopus) -
Does fair trade breed contempt? A cross-country examination on the moderating role of brand familiarity and consumer expertise on product evaluation
Heredia-Colaco, V., Vale, R. C. D. & Villas-Boas, S. B., 30 mai. 2019, Em: Journal of Business Ethics. 156, 3, p. 737-758 22 p.Resultado de pesquisa › revisão de pares
22 Citações (Scopus)
Atividades
- 6 Oral presentation
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Do you really want to be part of my CSR initiatives? The impact of requesting consumer’s co-participation on retailers and products’ evaluation
Vale, R. C. D. (Speaker), Matos, P. V. (Speaker) & Colaço, V. H. (Speaker)
mai. 2021Atividade
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When Retailers’ Ask us to do Things: The Impact of Requesting Consumers Co-participation on CSR Initiatives
Vale, R. C. D. (Speaker), Matos, P. V. (Speaker) & Colaço, V. H. (Speaker)
jun. 2021Atividade
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Corporate Social Responsibility Practices and Its Impact on Consumer’s Perceptions And Attitudes Towards Retailers
Vale, R. C. D. (Speaker), Matos, P. V. (Speaker) & Colaço, V. H. (Speaker)
jun. 2020Atividade
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Meta-analysis On The Impact Of CSR Initiatives On Consumer’s Behavior
Vale, R. C. D. (Speaker), Verga Matos, P. (Speaker) & Colaço, V. H. (Speaker)
jun. 2020Atividade
-
Corporate Social Responsibility Practices And Its Impact On Consumer’s Perceptions and Attitudes Towards Retailers
Vale, R. C. D. (Speaker), Matos, P. V. (Speaker) & Colaço, V. H. (Speaker)
jun. 2020Atividade