A multiple criteria approach to integrate wildfire behavior in forest management planning

Detalhes do projeto

Description

The aim of this project is to bring together multidisciplinary state-of-the-art knowledge on forest ecosystems models, wildfire simulation, forest ecosystem management planning methods, forest policy and economics and stakeholder engagement and research dissemination, to develop scientifically sound methods and design tools that may help forest policy and decision makers address the challenge of integrating wildfire concerns in landscape-level forest management planning. This will encompass the development, integration, and utilization of a forest management planning wildfire behavior model, tools to simulate decision spaces under scenarios of climate change and spatial optimization and multiple criteria approach that may help select from those decision spaces plans that may address effectively wildfire concerns by forest stakeholders.
AcrónimoMODFIRE
EstadoTerminado
Data de início/fim efetiva19/03/1918/03/22

Parceiros colaborativos

• Instituto Superior de Agronomia (líder)
  • Polytechnic Institute of Leiria
  • University of Évora
  • Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro

Impressão digital

Explore os tópicos de investigação abordados neste projeto. Estas etiquetas são geradas com base nos prémios/concessões subjacentes. Em conjunto formam uma impressão digital única.