Aplicações de extratos de plantas com ação dirigida ao SARS-CoV-2

Detalhes do projeto

Description

Leading a partnership in developing compounds capable of mitigating the spread of Sars- Cov2 virus, NGC has partnered with CBQF – Centro de Biotecnologia e Química Fina, Universidade Católica Portugues; IPB – Instituto Politécnico de Bragança and iMM-Instituto de Medicina Molecular.
We are researching naturally occurring compounds in plants that have capabilities in destroying the Sars-Cov2 virus. These compound are also being studied with the intent to discover if they are capable of stoping growth of bacteria and fungi that cause several diseases.
Once this compound(s) have been verified as Anti Microbial, they will be engineered into products for several application: disinfectants, protecting surfaces, and textiles.
In this process we what to substitute petrochemical, synthetically created compounds for Bio Based compounds using plants responsibly grown and transform them into products.
AcrónimoPLANTCOVID
EstadoTerminado
Data de início/fim efetiva15/07/2031/12/21

Parceiros colaborativos

Impressão digital

Explore os tópicos de investigação abordados neste projeto. Estas etiquetas são geradas com base nos prémios/concessões subjacentes. Em conjunto formam uma impressão digital única.