Arts-based participatory research approach: potential for exploring Asian-Canadian youth identities through an intersectionality lens

• Khanlou, Nazilla (PI)
  • Santos, Luísa (Investigador)
  • Davidson, Deborah (Investigador)
  • Nunes, Fernando (Investigador)
  • Seto Nielsen, Lisa (Investigador)
  • Skop, M. (Investigador)
  • Zangeneh, Masood (Investigador)

Detalhes do projeto

Description

This project aims at applying arts-based methodologies to explore Asian-Canadian youth identities in Canada. The main research question is: if and how are art-based research methods relevant in exploring hyphenated youth cultural and migrant identities in the Greater Toronto Area, Canada’s largest and diverse metropolitan setting? Youth participants were introduced to visual arts (Self Portraits and Relational Maps), and to drama (Readers’ Theatre) - two arts-based methodologies considered effective methods for individual level of identity exploration. A key objective was to receive feedback from youth participants on the effectiveness and relevance of such tools in exploring their Asian-Canadian identities.
Título curtoArts-based participatory research approach
EstadoTerminado
Data de início/fim efetiva1/11/191/05/21

Objetivos de Desenvolvimento Sustentável da ONU

Em 2015, os estados membros da ONU acordaram 17 Objetivos de Desenvolvimento Sustentável (ODS) globais para acabar com a pobreza, proteger o planeta e garantir a prosperidade para todos. O projeto contribui para o(s) seguinte(s) ODS:

• ODS 4 - Educação de qualidade
  • ODS 16 - Paz, justiça e instituições fortes

Impressão digital

Explore os tópicos de investigação abordados neste projeto. Estas etiquetas são geradas com base nos prémios/concessões subjacentes. Em conjunto formam uma impressão digital única.