Bioinocula and CROPping systems: an integrated biotechnological approach for improving crop yield, biodiversity and REsilience of Mediterranean agro-ecosystems

Detalhes do projeto

Description

ReCROP aims to redesign Mediterranean agrosystems with improved resilience capacity and higher productivity, focusing on the development of sustainable agricultural production systems through the combined use of biotechnological tools and environmentally friendly agronomic practices. This will allow farming systems to face climate change trough the improvement of below and aboveground biodiversity, fertility, and water conservation. RECROP uses the novel approach of plant-microorganism management that relies on the increase of soils functions and health by using bioinocula, amendments, cropping systems, and climate-ready crops, to increase crop yields while providing ecological services, e.g., carbon sequestration, organic matter, nutrient cycling and water infiltration.
ReCROP covers the Mediterranean Geographical Area (MGA), involving MO, EGY, TU (South MGA), IT and FR (North MGA), and PT and SP (West MGA), incorporates major crops cultivated in these countries (vineyards, cereals, aromatic/medicinal plants), and relies in a multi-actor approach by involving agricultural associations and local farmers in the design of the new resilient agrosystems.
Título curtoBioinocula and CROPping systems
AcrónimoReCROP
EstadoAtivo
Data de início/fim efetiva1/07/2130/04/24

Parceiros colaborativos

• Universidade Católica Portuguesa (líder)
  • NEIKER (Instituição Participante)
  • Université de Montpellier (Instituição Participante)
  • Centro Nacional de Biotecnología. Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) (Instituição Participante)
  • IRET-CNR - Istituto di Ricerca sugli Ecosistemi Terrestri (Instituição Participante)
  • Université Cadi Ayyad (Instituição Participante)
  • Fayoum University (Instituição Participante)
  • Associação para o Desenvolvimento da Viticultura Duriense (Instituição Participante)
  • Instituto para o Desenvolvimento Agrário da Região Norte (Instituição Participante)
  • INAT-Tunisian National Institute of Agronomy, Carthage University

Objetivos de Desenvolvimento Sustentável da ONU

Em 2015, os estados membros da ONU acordaram 17 Objetivos de Desenvolvimento Sustentável (ODS) globais para acabar com a pobreza, proteger o planeta e garantir a prosperidade para todos. O projeto contribui para o(s) seguinte(s) ODS:

• ODS 2 - Zero fome
  • ODS 12 - Consumo e produção responsáveis

Impressão digital

Explore os tópicos de investigação abordados neste projeto. Estas etiquetas são geradas com base nos prémios/concessões subjacentes. Em conjunto formam uma impressão digital única.