Intercultural Literature in Portugal (1930-2000): A Critical Bibliography

Detalhes do projeto

Description

The project “Intercultural Literature in Portugal (1930-2000): A Critical Bibliography” is managed by two research centres: CEAUL/ULICES-the Centre for English Studies of the University of Lisbon and CECC-the Research Centre for Communication and Culture of Universidade Católica Portuguesa. Within CEAUL/ Ulisses, the work has been undertaken by the group dedicated to “Translation and Reception Studies”. At CECC, the project was embraced by the "Cognition and Translatability" research group, which, besides being involved in the process of collecting the data, has also been responsible for the technical component of the database.
The project was launched in 2008 with the aim of creating a critical bibliography of literature in European Portuguese (i) translated from any foreign language, (ii) published in book, (iii) in Portugal, (iv) between 1930 and 2000. The data regarding the period from 1930 to 1990 is already available online, totalizing 27,353 records (last updated on December 2020). The final phase of the project, dedicated to the period from 1991 to 2000, is currently under way. The database has been available for (free) online consultation since 2010.
EstadoAtivo
Data de início/fim efetiva2/05/08 → …

Objetivos de Desenvolvimento Sustentável da ONU

Em 2015, os estados membros da ONU acordaram 17 Objetivos de Desenvolvimento Sustentável (ODS) globais para acabar com a pobreza, proteger o planeta e garantir a prosperidade para todos. O projeto contribui para o(s) seguinte(s) ODS:

• ODS 4 - Educação de qualidade
  • ODS 17 - Parcerias para os objetivos

Impressão digital

Explore os tópicos de investigação abordados neste projeto. Estas etiquetas são geradas com base nos prémios/concessões subjacentes. Em conjunto formam uma impressão digital única.