The impact of digitization on creative industries

  • Matos, Miguel Godinho de (PI)
  • Peukert, Christian (PI)
  • Zejnilovic, Sabina (Investigador)
  • Chumbo, José (Bolseiro)
  • Belo, Rodrigo (Investigador)
  • Telang, Rahul (Investigador)
  • Reis, Filipa (Investigador)
  • Yang, Baojiang (Investigador)
  • Conti, Raffaele (Investigador)
  • Mamadehussene, Samir (Investigador)
  • Smith, Michael D. (Investigador)
  • Costa, João Ribeiro da (Técnico Superior)

Detalhes do projeto

Description

Using data from field experiments conducted by our industry partner, we study how the introduction of modern video streaming and content recommendation technologies changes the way households watch and consume media and explore emergent consumer behaviors (e.g. binge viewing) and their consequences for households' purchase behavior and the firm's content distribution strategies. Using observational data combined with policy shocks to the EU market, we investigate the merits of several commercial and regulatory strategies for converting pirates into payers of legal content.
We study whether and how channel competition, website blocking, and cutting funding sources of illegal content distributors can curb digital piracy. The insights from these two research streams are then combined to inform firms and policy makers on how to better
manage in the digital age.
Título curtodigitcreation
Acrónimodigitcreation
EstadoTerminado
Data de início/fim efetiva15/09/1814/09/21

Objetivos de Desenvolvimento Sustentável da ONU

Em 2015, os estados membros da ONU acordaram 17 Objetivos de Desenvolvimento Sustentável (ODS) globais para acabar com a pobreza, proteger o planeta e garantir a prosperidade para todos. O projeto contribui para o(s) seguinte(s) ODS:

  • ODS 9 - Indústria, inovação e infraestrutura

Impressão digital

Explore os tópicos de investigação abordados neste projeto. Estas etiquetas são geradas com base nos prémios/concessões subjacentes. Em conjunto formam uma impressão digital única.