Maria Immacolata Vassallo de Lopes, Cláudia Freire

Resultado de pesquisarevisão de pares

4 Transferências (Pure)

This article considers the future of audience research in the streaming era, questioning the dynamics and potentialities of the big data paradigm against the universe of content generated by users on digital platforms. Starting from this premise, the potential of new visualization techniques for the transmission of television fiction audience data is analyzed in light of a critical gap between the audience data and the audience itself.
Título traduzido da contribuiçãoData visualization in reception research: an analysis of the visual presentation of television fiction audiences on streaming
Páginas (de-até)1-24
Número de páginas24
RevistaRevista Latinoamericana de Investigadores de la Comunicación (ALAIC)
Estado da publicaçãoPublicado - 29 set 2022
EventoXVI Congreso de la Asociación Latinoamericana de Investigadores de la Comunicación (ALAIC)
: La Comunicación como Bien Público Global: Nuevos lenguajes críticos y debates hacia el porvenir
- Universidad de San Martín (UNSAM), Buenos Aires
Duração: 27 set 202229 set 2022
Número de conferência: XVI

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “A visualização de dados na pesquisa de recepção: uma análise da apresentação visual das audiências de ficção televisiva no streaming“. Em conjunto formam uma impressão digital única.