Projetos por ano
Resumo
representative sample, were assessed by teachers and parents with questionnaires from the Achenbach System of Empirically Based Assessment (ASEBA). Results show that academic achievement significantly predicts child and adolescent’s internalizing, externalizing, and total problems. Gender moderates the association between academic achievement and child and adolescent’s externalizing and total problems, both at school and in the family context. The results underscore the relevance of academic achievement in children and adolescent’s emotional and
behavioural problems, and particularly in boys.
Idioma original | English |
---|---|
Revista | Clinical Child Psychology and Psychiatry |
DOIs | |
Estado da publicação | Accepted/In press - 4 fev 2022 |
Impressão digital
Mergulhe nos tópicos de investigação de “Academic achievement and emotional and behavioural problems: the moderating role of gender“. Em conjunto formam uma impressão digital única.Projetos
- 1 Ativos
-
CEDH: Research Centre for Human Development
Dias, P., Matos, R., Carvalho, M. C., Peixtoto, C. E., Pires, C., Carneiro, A., Doroftei, A., Ribeiro, L., Barbosa, M., Martins, F., Moreno, A., Pinheiro, A., Costa, M., Andrade, A., Fonseca, A. M., Silva, A., Gaspar, A., Machado, B. C., Morais, C., Ribeiro, C., Ribeiro, C., Palmeirão, C., Gonçalves, D., Mesquita, D., Soares, D., Veiga, E., Palha, F., Sobral, F., Cabral, I., Baptista, I., Pinto, J. C., Azevedo, J., Machado, J., Lagarto, J. R., Alves, J. M., Ribeiro, L., Campos, L., Orvalho, L., Veríssimo, L., Roldão, M. D. C., Xavier, M., Negrão, M., Carvalho, M., Oliveira, M., Batista, P., Oliveira-Silva, P., Pereira, P., Serrão Cunha, R. & Lima, V. S.
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
1/01/20 → 31/12/23
Projeto