Action research as a tool for teacher autonomy

Heliana Mello*, Deise P. Dutra, Miriam Jorge

*Autor correspondente para este trabalho

Resultado de pesquisarevisão de pares

9 Citações (Scopus)

Resumo

This paper focuses on the pertinence of Action Research as a practical tool in the enhancement of language teachers' autonomy. We report on the results achieved after a year of collaborative action research undertaken by teachers enrolled in a Teacher Education Continuing Program and point out the steps taken throughout this initiative. We conclude by reflecting about the insights gained through this experience and additionally point out adaptations and new directions that might be pursued in the search for teachers' autonomy along their careers.
Idioma originalEnglish
Páginas (de-até)512-528
Número de páginas17
RevistaDELTA Documentacao de Estudos em Linguistica Teorica e Aplicada
Volume24
Número de emissãoSPL.ISS.
DOIs
Estado da publicaçãoPublicado - 2008
Publicado externamenteSim

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “Action research as a tool for teacher autonomy“. Em conjunto formam uma impressão digital única.

Citação