Magda Rocha*, Maria Isabel Guimarães

*Autor correspondente para este trabalho

Resultado de pesquisarevisão de pares

9 Citações (Scopus)

The adaptation of the Student Career Construction Inventory was carried out with a Portuguese sample of 356 first-year Economics, Management, Psychology, Nursing, Nutrition Sciences, Bio-engineering, and Biosciences students (244 women, 112 men; M age = 19.4, SD = 4.4) in the Catholic University of Portugal, Porto. Confirmatory factorial analysis supported the prior structure of the reflective models, with acceptable fit indexes. Internal consistency coefficients for the scales were poor to acceptable (.51 to.89). The formative nature of career adaptability was supported in a complex model identified by structural relations for which the fit indexes were weak but acceptable for a preliminary study.
Páginas (de-até)845-869
Número de páginas25
RevistaPsychological Reports
Volume111
Número de emissão3
DOIs
Estado da publicaçãoPublicado - dez 2012

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “Adaptation and psychometric properties of the student career construction inventory for a Portuguese sample: formative and reflective constructs“. Em conjunto formam uma impressão digital única.