An empirical analysis of university choice and earnings

Hessel Oosterbeek*, Wim Groot, Joop Hartog

*Autor correspondente para este trabalho

Resultado de pesquisarevisão de pares

27 Citações (Scopus)

In this paper we analyze the relations between university choice and earnings. We estimate a model in which a choice function determines the decision to apply to a particular university and thereby the switch to a particular wage regime. The wage structures of the options in turn determine the lifetime earnings prospects associated with those options, and these prospective earnings influence university choice. The results reveal some notable differences between the wage structures of graduates from different universities. In the choice function we find that graduates from different universities differ with respect to social background, gender and the motives that they consider important in choosing a department. A test on the possibility of pooling alternatives establishes heterogeneity of departments. Finally, we find that earnings prospects are not a particularly important factor in the choice of a specific university.
Páginas (de-até)293-309
Número de páginas17
RevistaDe Economist
Volume140
Número de emissão3
DOIs
Estado da publicaçãoPublicado - set 1992
Publicado externamenteSim

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “An empirical analysis of university choice and earnings“. Em conjunto formam uma impressão digital única.