Paula Carneiro*, Pedro Albuquerque, Angel Fernandez, Francisco Esteves

*Autor correspondente para este trabalho

Resultado de pesquisarevisão de pares

40 Citações (Scopus)

Two experiments attempted to resolve previous contradictory findings concerning developmental trends in false memories within the Deese-Roediger-McDermott (DRM) paradigm by using an improved methodology - constructing age-appropriate associative lists. The research also extended the DRM paradigm to preschoolers. Experiment 1 (N = 320) included children in three age groups (preschoolers of 3-4 years, second-graders of 7-8 years, and preadolescents of 11-12 years) and adults, and Experiment 2 (N = 64) examined preschoolers and preadolescents. Age-appropriate lists increased false recall. Although preschoolers had fewer false memories than the other age groups, they showed considerable levels of false recall when tested with age-appropriate materials. Results were discussed in terms of fuzzy-trace, source-monitoring, and activation frameworks.
Páginas (de-até)1171-1185
Número de páginas15
RevistaChild Development
Volume78
Número de emissão4
DOIs
Estado da publicaçãoPublished - jul 2007
Publicado externamenteSim

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “Analyzing false memories in children with associative lists specific for their age“. Em conjunto formam uma impressão digital única.