Desenvolvimento de carreira e processos académicos: uma articulação possível e necessária

Íris M. Oliveira, Maria do Céu Taveira

Resultado de pesquisarevisão de pares

3 Citações (Scopus)
11 Transferências (Pure)

Resumo

The literature articulating students' career development and academic processes is scarce. This article defends the possibility and need to articulate career development and academic processes. Theoretical perspectives and empirical contributions informing the articulation among career and academic processes are presented. Based on extant literature, the possibility to acknowledge such an articulation in psychological practice is suggested, offering proposals to promotional and remediate interventions. This work might stimulate the recognition of the possibility and need to articulate career development and academic processes. Implications for further theory, research and intervention in this topic are discussed.
Título traduzido da contribuiçãoCareer development and academic processes: A possible and needed articulation
Idioma originalPortuguese
Páginas (de-até)13-18
Número de páginas6
RevistaRevista Brasileira de Orientação Profissional
Volume17
Número de emissão1
Estado da publicaçãoPublicado - 1 jan. 2016
Publicado externamenteSim

Keywords

  • Desenvolvimento profissional
  • Rendimento escolar
  • Intervenção psicológica

Citação