Competências emocionais para a promoção do sucesso escolar: programa de intervenção sistémica: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1

Resultado de pesquisarevisão de pares

22 Transferências (Pure)

Resumo

The type and quality of interpersonal relationships established are crucial for the harmonious development of children and young people as students and citizens. Considering the central objective of this book, the presentation of a program of “emotional skills development for students, parents and teachers”, we can say that it, through a systemic intervention, fulfilled the need to ensure an integrated approach, which considers the various educational actors in a perspective of empowerment, in order to change less adjusted behaviors and promote more productive interpersonal relationships. The book is organized in two chapters, the first focuses on the theoretical and empirical framework and justification for the development of the Program Develop +, presented in the second chapter.
Título traduzido da contribuiçãoEmotional skills for promoting school success: systemiintervention program: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1
Idioma originalPortuguese
Páginas (de-até)189-191
Número de páginas3
RevistaRevista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación
Volume6
Número de emissão2
DOIs
Estado da publicaçãoPublicado - 1 dez. 2019

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “Competências emocionais para a promoção do sucesso escolar: programa de intervenção sistémica: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1“. Em conjunto formam uma impressão digital única.

Citação