Compreensão e produção oral de interrogativas-Q em crianças portuguesas surdas com implante coclear

Mara Moita, Maria Lobo

Resultado de pesquisarevisão de pares

Resumo

The present study investigates the comprehension and production of Portuguese wh-questions by hearing impaired children with cochlear implants. We investigate whether the asymmetries found in typically developing children are also present in our target group or whether the difficulties are more widespread. In particular, we investigate whether there are asymmetries between subject and (DP/PP) object wh-questions produced by these children, and whether wh-questions with a lexical restriction are more difficult than bare wh-questions. We also consider the importance of extra-linguistic variables, such as age of implantation, hearing age, early attendance of speech and language therapy sessions, and exposure to sign language.
Título traduzido da contribuiçãoWh- questions oral comprehension and production in Portuguese cochlear implanted children
Idioma originalPortuguese
Páginas (de-até)168-189
RevistaRevista da Associação Portuguesa de Linguística
Número de emissão4
DOIs
Estado da publicaçãoPublicado - 22 set. 2018
Publicado externamenteSim

Keywords

  • Interrogativas-Q
  • Surdez
  • Implante coclear
  • Aquisição da linguagem
  • Período crítico

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “Compreensão e produção oral de interrogativas-Q em crianças portuguesas surdas com implante coclear“. Em conjunto formam uma impressão digital única.

Citação