Context aware point of interest adaptive recommendation

Paulo Pombinho*, Maria Beatriz Carmo, Ana Paula Afonso

*Autor correspondente para este trabalho

Resultado de pesquisarevisão de pares

3 Citações (Scopus)

Applications that allow the users to search for nearby points of interest have, recently, become very popular amongst mobile device users. However, the increasing amount of available information and the limitations of current mobile devices can hinder an efficient and helpful user experience. It is fundamental that what is shown to the user is relevant. We propose an adaptive recommendation function that uses location and temporal contexts combined with the historical context of the previous searches to quantify the relevance of the points of interest shown to the user.
Título da publicação do anfitriãoProceedings of the 2nd Workshop on Context-Awareness in Retrieval and Recommendation, CaRR 2012 - In Conjunction with IUI 2012
Páginas30-33
Número de páginas4
DOIs
Estado da publicaçãoPublicado - 2012
Publicado externamenteSim
Evento2nd Workshop on Context-Awareness in Retrieval and Recommendation, CaRR 2012 - In Conjunction with ACM Intelligent User Interfaces Conference, IUI 2012 - Lisbon
Duração: 14 fev 201214 fev 2012

Série de publicação

NomeACM International Conference Proceeding Series

Conferência

Conferência2nd Workshop on Context-Awareness in Retrieval and Recommendation, CaRR 2012 - In Conjunction with ACM Intelligent User Interfaces Conference, IUI 2012
País/TerritórioPortugal
CidadeLisbon
Período14/02/1214/02/12

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “Context aware point of interest adaptive recommendation“. Em conjunto formam uma impressão digital única.