Cross-cultural adaptation of a tool to assess therapeutic educational interventions for diabetes patients

Título traduzido da contribuição: Adaptação cultural de um instrumento para avaliar as intervenções de educação terapêutica à pessoa com diabetes

Laura Barbosa Nunes*, Camila Aparecida Pinheiro Landim Almeida, Malvina Thaís Pachêco Rodrigues, Eliana Campêlo Lago, Luana Kelle Batista Moura, Magda Coeli Vitorino Sales Coêlho

*Autor correspondente para este trabalho

Resultado de pesquisarevisão de pares

Objective: to identify the use of contraceptive methods by adolescents of a public school in the state of Maranhão. Method: a quantitative, descriptive-exploratory, cross-sectional study was conducted between November and December 2015, with high school adolescents from a public school in the state of Maranhão. Descriptive statistical analysis of the data was performed. Results: of the adolescents, 199 (88.1%) reported having information on contraceptive methods, which was mainly obtained from their mothers, by 139 (69.8%). Of the young women who had information, 184 (92.5%) reported knowing about the male condom. Of the adolescents who had already started sexual activity, some reported not using any method, despite having the information, and 59 (76.6%) young women reported having used the male condom. Conclusion: there is a need to constantly develop health actions in order to allow adolescents to exercise their sexuality more safely, so they avoid sexually transmitted infections and unplanned pregnancies.

Título traduzido da contribuiçãoAdaptação cultural de um instrumento para avaliar as intervenções de educação terapêutica à pessoa com diabetes
Número do artigoe55337
RevistaCogitare Enfermagem
Volume23
Número de emissão3
DOIs
Estado da publicaçãoPublicado - 2018
Publicado externamenteSim

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “Adaptação cultural de um instrumento para avaliar as intervenções de educação terapêutica à pessoa com diabetes“. Em conjunto formam uma impressão digital única.