Cláudia Freire, Maria Immacolata Vassallo de Lopes, Maria Cristina Palma Mungioli, Clarice G. Alves, Ligia Maria Prezia Lemos, R Bernardazzi

Resultado de pesquisarevisão de pares

29 Transferências (Pure)

Transmediation and reception of television fiction in other media and, mainly, in social networks such as Facebook, Orkut, blogs, microblogs, cell phones, and video channels on the Internet. The observation carried out confirmed the great involvement and protagonism of the audience and fan communities in activities of creation and dissemination of content generated by procedures ranging from remixing and republication to the interpretation of television content through forums and pages especially dedicated to telenovelas. Such activities characterize social networks as an increasingly important locus for the observation of the complex relations of the production-distribution-production circuit.
Título traduzido da contribuiçãoFrom Fictions to Chats: the transmission of fictional content on Globo's fan page
Título da publicação do anfitriãoEstratégias de Trasnmidiação da Ficção Televisiva
EditoresMaria Immacolata Vassalo de Lopes
Local da publicaçãoPorto Alegre
EditoraSulina
Páginas135-178
Número de páginas43
Volume3
Edição1
ISBN (impresso)978852050452-9
Estado da publicaçãoPublicado - 2013

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “Das Ficções às Conversações: a transmidiação do conteúdo ficcional na fan page da Globo“. Em conjunto formam uma impressão digital única.