Clara Sousa*, Liliana Silva, Filipa Grosso, João Lopes, Luísa Peixe

*Autor correspondente para este trabalho

Resultado de pesquisarevisão de pares

34 Citações (Scopus)

In this work we developed and validated a FTIR-ATR (Fourier transform infrared spectroscopy with attenuated total reflectance) based model for typing Acinetobacter baumannii clinical isolates belonging to ST98, ST208 and ST218 included into the worldwide spread clonal complex (CC) 92 and ST103. FTIR-ATR spectra of seventy-seven previously characterized isolates (Multi Locus Sequence Type-MLST, Pulsed-Field Gel Electrophoresis-PFGE and carbapenem-hydrolyzing class D β-lactamase-CHDL) were acquired and modeled by partial least squares discriminant analysis (PLSDA). The model was tested and successfully validated with a diverse collection of isolates (n = 148) recovered from different countries and periods of time belonging to modeled and non-modeled STs.
Páginas (de-até)108-114
Número de páginas7
RevistaJournal of Photochemistry and Photobiology B: Biology
Volume133
DOIs
Estado da publicaçãoPublicado - 5 abr. 2014
Publicado externamenteSim

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “Development of a FTIR-ATR based model for typing clinically relevant Acinetobacter baumannii clones belonging to ST98, ST103, ST208 and ST218“. Em conjunto formam uma impressão digital única.