Economic geography meets hotelling: the home-sweet-home effect

Sofia B. S. D. Castro, João Correia-da-Silva*, José M. Gaspar

*Autor correspondente para este trabalho

Resultado de pesquisarevisão de pares

3 Citações (Scopus)

Resumo

We introduce heterogeneous preferences for location in 2-region core-periphery models, thereby generating an additional dispersive force: the home-sweet-home effect. Different forms of heterogeneity in preferences for location induce different long-run spatial distributions of economic activity, depending on the short-run equilibrium model and the distribution of preferences for location that are considered. Our analysis highlights the importance of the convexity/concavity properties of utility from consumption and utility from location, as functions of the spatial distribution of economic activity.
Idioma originalEnglish
Páginas (de-até)183-209
Número de páginas27
RevistaEconomic Theory
Volume73
Número de emissão1
DOIs
Estado da publicaçãoPublicado - fev. 2022

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “Economic geography meets hotelling: the home-sweet-home effect“. Em conjunto formam uma impressão digital única.

Citação