Education, allocation and earnings in the Netherlands: overschooling?

Joop Hartog*, Hessel Oosterbeek

*Autor correspondente para este trabalho

Resultado de pesquisarevisão de pares

151 Citações (Scopus)

This paper documents the increased participation in higher education in the Netherlands and its consequences for the relation between levels of education and job levels. Undereducation has been reduced, overeducation has been increased. This does not imply private or social inefficiency, as even years of "overeducation" earn a positive rate of return. A general specification of the earnings function is derived from allocation models of the labor market. It contains the human capital specification and the job competition specification as special cases, and proves superior to both.
Páginas (de-até)185-194
Número de páginas10
RevistaEconomics of Education Review
Volume7
Número de emissão2
DOIs
Estado da publicaçãoPublicado - 1988
Publicado externamenteSim

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “Education, allocation and earnings in the Netherlands: overschooling?“. Em conjunto formam uma impressão digital única.