Z. Eylem Gevrek*, Pinar Kunt, Heinrich W. Ursprung

*Autor correspondente para este trabalho

Resultado de pesquisarevisão de pares

We exploit the 1997 school reform that prolonged compulsory schooling from 5 to 8 years to investigate the causal effect of education on emigration intentions. Our IV estimates indicate that an additional year of schooling increases the probability of reporting the intention to emigrate by 24% points. Moreover, we provide evidence that the identified effect of education on emigration intentions does not operate through financial dissatisfaction, but rather through displeasure at a bleak political environment that better educated people are more keenly aware of.
Páginas (de-até)563-585
Número de páginas23
RevistaPublic Choice
Volume186
Número de emissão3-4
DOIs
Estado da publicaçãoPublished - mar 2021

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “Education, political discontent, and emigration intentions: evidence from a natural experiment in Turkey“. Em conjunto formam uma impressão digital única.