Projetos por ano
Resumo
In this pictorial, we describe a user study carried out with a group of 20 first graders (ages 6-7). The aim of the study was to investigate if it is possible to infer children's engagement with technology by looking at their drawings. The analyses of children's drawings was informed by the Grammar of Visual Design (GVD) and the results evidence that children's drawings provided valuable insights, helping to understand children's engagement and involvement with the tool. Applying the GVD to inform the analytical process reduced subjective interpretations of children's drawings. As such, this work adds evidence to the body of knowledge that seeks to validate more reliable methods to assess children's opinion in user studies.
Idioma original | English |
---|---|
Título da publicação do anfitrião | Proceedings of ACM Interaction Design and Children Conference |
Subtítulo da publicação do anfitrião | inclusive happiness, IDC 2024 |
Editora | Association for Computing Machinery, Inc |
Páginas | 189-200 |
Número de páginas | 12 |
ISBN (eletrónico) | 9798400704420 |
DOIs | |
Estado da publicação | Publicado - 17 jun. 2024 |
Evento | 23rd Annual ACM Interaction Design and Children Conference, IDC 2024 - Delft Duração: 17 jun. 2024 → 20 jun. 2024 |
Conferência
Conferência | 23rd Annual ACM Interaction Design and Children Conference, IDC 2024 |
---|---|
País/Território | Netherlands |
Cidade | Delft |
Período | 17/06/24 → 20/06/24 |
Projetos
- 1 Ativos
-
CEDH: Research Centre for Human Development
Dias, P. (Professor Auxiliar), Matos, R. (Professor Associado), Carvalho, M. C. (Professor Auxiliar), Peixtoto, C. E. (Investigador), Pires, C. V. (Investigador), Carneiro, A. (Professor Auxiliar Convidado), Ribeiro, L. M. (Professor Auxiliar), Barbosa, M. (Professor Auxiliar), Martins, F. (Professor Auxiliar Convidado), Moreno, A. (Investigador), Costa, M. (Investigador), Andrade, A. (Professor Auxiliar), Fonseca, A. M. (Professor Associado), Silva, A. (Investigador), Gaspar, A. (Professor Auxiliar Convidado), Machado, B. C. (Professor Auxiliar), Morais, C. (Professor Auxiliar Convidado), Ribeiro, C. (Professor Auxiliar), Ribeiro, C. (Professor Auxiliar), Palmeirão, C. (Professor Auxiliar), Mesquita, D. (Professor Auxiliar Convidado), Soares, D. (Professor Auxiliar Convidado), Veiga, E. (Professor Auxiliar), Palha, F. (Professor Auxiliar), Sobral, F. (Professor Auxiliar), Cabral, I. (Professor Auxiliar), Baptista, I. (Professor Associado), Pinto, J. C. (Professor Auxiliar), Azevedo, J. (Professor Catedrático), Machado, J. (Investigador), Lagarto, J. R. (Investigador), Alves, J. M. (Professor Associado Convidado), Ribeiro, L. (Professor Auxiliar Convidado), Campos, L. (Professor Auxiliar), Orvalho, L. (Investigador), Veríssimo, L. (Professor Auxiliar), Roldão, M. D. C. (Investigador), Xavier, M. R. (Professor Auxiliar), Negrão, M. (Professor Auxiliar), Carvalho, M. (Professor Auxiliar Convidado), Oliveira, M. (Professor Adjunto), Batista, P. (Doutorado Contratado), Oliveira-Silva, P. (Professor Auxiliar), Pereira, P. (Professor Auxiliar), Serrão, R. (Investigador), Lima, V. S. (Professor Auxiliar), Ribeiro, P. (PI) & Rocha, M. M. M. (PI)
1/01/20 → 31/12/25
Projeto