Factores satisfacientes e insatisfacientes dos utilizadores de websites: Um estudo exploratório

Isabel Pinho*, Arménio Rego, Elisabeth Kastenholz

*Autor correspondente para este trabalho

Resultado de pesquisarevisão de pares

Resumo

This exploratory study aims at identifying satisfier and dissatisfier factors of website clients. Herzberg 's classic bifactorial model of motivation, which has been transposed by Zhang and von Dran [1] to the analysis of (dis) satisfaction with websites, served as inspiration to the present study. A survey was applied to a sample of 252 individuals, who evaluated two websites. Results suggest that, even though some factors induce both satisfaction and dissatisfaction, some are clearly satisfiers, whereas others are dissatisfiers. The empirical evidence suggests that website constructors should not only avoid dissatisfier factors, or mainly satisfiers, but rather act in both fields.

Título traduzido da contribuiçãoSatisfier and dissatisfier factors of websites users: An exploratory study
Idioma originalPortuguese
Título da publicação do anfitriãoEuro American Conference on Telematics and Information Systems - Proceedings of the 2007 Euro American Conference on Telematics and Information Systems, EATIS 2007
DOIs
Estado da publicaçãoPublicado - 2007
Evento2007 Euro American Conference on Telematics and Information Systems, EATIS 2007 - Faro
Duração: 14 mai. 200717 mai. 2007

Série de publicação

NomeEuro American Conference on Telematics and Information Systems - Proceedings of the 2007 Euro American Conference on Telematics and Information Systems, EATIS 2007

Conferência

Conferência2007 Euro American Conference on Telematics and Information Systems, EATIS 2007
País/TerritórioPortugal
CidadeFaro
Período14/05/0717/05/07

Keywords

  • Bifactorial model
  • Usability
  • Users satisfaction
  • Websites quality

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “Factores satisfacientes e insatisfacientes dos utilizadores de websites: Um estudo exploratório“. Em conjunto formam uma impressão digital única.

Citação