Primeiros passos de maturidade a caminho da reintegração cromática diferenciada em pintura de cavalete em Portugal

Ana Bailão*, Frederico Henriques, Madalena Cabral, Alexandre Gonçalves

*Autor correspondente para este trabalho

Resultado de pesquisarevisão de pares

2 Citações (Scopus)
2 Transferências (Pure)

Resumo

The aim of this paper is to analyze and contextualise differential chromatic reintegration in easel painting during the 20th century in Portugal. It is a survey of the criteria based on chromatic reintegration activities carried out by Abel de Moura and Fernando Mardel on two wood panel paintings: the triptych "Piéta com dois Santos", belonging to the Portuguese Decorative Arts Museum, Fundação Ricardo do Espírito Santo Silva (FRESS) and the triptych of the Church of "Encarnação", currently at the Sacred Art Museum in Funchal. Through geographic information systems the reintegration area is determined.

Título traduzido da contribuiçãoFirst steps of maturity on the way to differentiated chromatic reintegration in easel painting in Portugal
Idioma originalPortuguese
Páginas (de-até)127-141
Número de páginas15
RevistaGe-Conservacíon
Volume2010
Número de emissão1
DOIs
Estado da publicaçãoPublished - 2010

Keywords

  • Abel de Moura
  • Distinctive retouching
  • Fernando mardel
  • Gis

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “Primeiros passos de maturidade a caminho da reintegração cromática diferenciada em pintura de cavalete em Portugal“. Em conjunto formam uma impressão digital única.

Citação