Resultado de pesquisarevisão de pares

Higher arts education poses several specific challenges. The specificity of art in the contemporary age demands the development of unique strategies. Following a conceptual framework defined by Infection, Participation and Informality the School of Arts at Universidade Católica Portuguesa adopted since 2018 a strategy comprising a project-based methodology, informal tutoring sessions with artists, a Cultural Programme and an artistic residencies programme. This paper presents the early results of this strategy, and analyses how it could foster the critical artistic practice of the students.
Páginas (de-até)50-63
Número de páginas14
RevistaEuropean Journal of Cultural Management and Policy
Volume10
Número de emissão2
Estado da publicaçãoPublicado - dez 2020

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “Infection, participation and informality in arts education: the case of the School of Arts (Porto)“. Em conjunto formam uma impressão digital única.