Camila Aparecida Pinheiro Landim Almeida, Amanda Dias Oliveira, Lorena Mayra Alves Araújo, Antonio Luiz Gomes Júnior, Herica Emilia Félix de Carvalho, Eliana Campêlo Lago, Adélia Dalva da Silva Oliveira, Luana Kelle Batista Moura

Resultado de pesquisarevisão de pares

2 Transferências (Pure)

Cervical cancer is the second type of cancer that most affects women, considered a serious public health problem, however it can be detected and treated early through the Pap smear. This research aimed to analyze the knowledge, attitude and practices of biomedicine students on the Pap smear. A cross-sectional study on Knowledge, Attitude and Practice (KAP), applied with 108 students, was carried out at a Higher Education Institution in Teresina, Piauí, Brazil. The data were collected through the months of February and March of 2018 with the application of a questionnaire. Statistical analysis was descriptive in terms of absolute and relative frequencies. Knowledge 72 (66.6%) and attitude 76 (70.3%) presented adequate levels regarding the examination. As for the practice, the percentage of suitability was of 37 academics (34.2%) relatively not adequate. It was concluded that the students had adequate knowledge and attitude, but an inadequate practice, and the Papanicolaou test is required for the early screening and prevention of cervical cancer.
Número do artigoe37025
Número de páginas8
RevistaBioscience Journal
Volume37
DOIs
Estado da publicaçãoPublicado - 2021

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “Knowledge, attitude and practices of biomedicine students on the papanicolaou exam“. Em conjunto formam uma impressão digital única.