New education: searching for Utopia

Joaquim Machado de Araújo*, Alberto Filipe Araújo, Agostinho Leite D'Almeida

*Autor correspondente para este trabalho

Resultado de pesquisarevisão de pares

Resumo

In this chapter the authors associate the ideas of the ideal city as a place of happiness for the living, on the basis of the universality of freedom, equality and fraternity, and education as an essential device to build it. In this perspective, it highlights the utopian conception that permeates the pedagogical rationality of the New Education movement, explains the basic principles and concepts that inspired the “new schools,” problematizes the radicality of its rupture within the history of pedagogical ideas and assumes and adopts from John Dewey that a new theory and practice of emancipatory education should develop the purposes, methods and subject matter of study on the basis of a theory of experience and its educational potential.
Idioma originalEnglish
Título da publicação do anfitriãoRethinking democracy for post-Utopian worlds
Subtítulo da publicação do anfitriãoalternative political projects after the Sovereign state
EditoresJorge León Casero, Julia Urabayen
Local da publicaçãoLondon
EditoraPalgrave Macmillan Ltd.
Páginas47-62
Número de páginas16
ISBN (eletrónico)9783031534911
ISBN (impresso)9783031534904 , 9783031534935
DOIs
Estado da publicaçãoPublicado - jun. 2024

Série de publicação

NomePalgrave Studies in Utopianism
VolumePart F2956
ISSN (impresso)2946-4471
ISSN (eletrónico)2946-448X

Impressão digital

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