(Non-)graduation and the earnings function. An inquiry on self-selection

Joop Hartog*, Gerard Pfann, Geert Ridder

*Autor correspondente para este trabalho

Resultado de pesquisarevisão de pares

19 Citações (Scopus)

We model schooling careers in the Dutch educational systems (including the decision to drop out) as a discrete sequential choice, in which expected earnings play an important role. Selectivity biasd from correlation between the errors in the decision function and the earnings function appears empirically relevant and we correct for it by applying a proper maximum likelihood estimation procedure. The results indicate that drop-outs behave differently from graduates. In the decision functions on schooling careers, expected earnings (based on estimated earnings functions in mid-career) are never significant. Yet, the educational choices appear ex post consistent with choices according to comparative (earnings) advantage.
Páginas (de-até)1373-1395
Número de páginas23
RevistaEuropean Economic Review
Volume33
Número de emissão7
DOIs
Estado da publicaçãoPublicado - set. 1989
Publicado externamenteSim

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “(Non-)graduation and the earnings function. An inquiry on self-selection“. Em conjunto formam uma impressão digital única.