Padrões e Contradições das Ferramentas de Monitoramento das Conversações Online

Resultado de pesquisarevisão de pares

22 Transferências (Pure)

This article aims to contribute to the field of Communication, in the area of Internet Studies, by proposing a reflection on research methods, approaching techniques called Social Network Monitoring or social media monitoring (SMM) as a tool for collecting and analyzing user-generated content on social networks. The objective is to present common categories of investigation and patterns in research reports from systems or robots that monitor, collect and analyze the online content generated by users. The result shows that the categories reach, sentiment analysis, and engagement make up a common methodological outline in the results.
Título traduzido da contribuiçãoPatterns and Contradictions of Online Conversation Monitoring Tools
Título da publicação do anfitriãoAnais do VI Simpósio Nacional da ABCIBER
Local da publicaçãoNovo Hamburgo
EditoraFeevale University
Páginas1-16
Número de páginas16
VolumeVI
ISBN (eletrónico)ISSN 2175-2389
Estado da publicaçãoPublicado - 2012
EventoVI Simpósio Nacional da ABCIBER - Feevale University, Novo Hamburgo
Duração: 6 nov. 20128 nov. 2012
Número de conferência: VI

Conferência

ConferênciaVI Simpósio Nacional da ABCIBER
Título abreviadoVI ABCIBER
País/TerritórioBrazil
CidadeNovo Hamburgo
Período6/11/128/11/12
Endereço da Internet

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “Padrões e Contradições das Ferramentas de Monitoramento das Conversações Online“. Em conjunto formam uma impressão digital única.