Projetos por ano
Resumo
Institutions offering teacher education have generally been criticized for giving pre-service teachers an insufficient education regarding the pedagogical use of digital technology. In this study we investigate the dynamics of professional digital competence (PDC) among teacher educators (in primary, secondary and early childhood teacher education programmes) in Norway, Slovenia, and Portugal. A survey was constructed based on the understanding of digital competence consisting of an individual’s knowledge, skills, and attitudes. Three constructed variables from the survey (Attitudes, Knowledge and skills, and Use, regarding digital technology in higher education) were analysed, and we found small differences in mean scores between the three countries. However, a pathway analysis via regressions revealed markedly different dynamics of PDC, and we discuss implications of our findings on teacher educators’ use of digital technology.
Idioma original | English |
---|---|
Título da publicação do anfitrião | New media pedagogy |
Subtítulo da publicação do anfitrião | research trends, methodological challenges, and successful implementations |
Editores | Lukasz Tomczyk |
Editora | Springer Science and Business Media Deutschland GmbH |
Páginas | 59-74 |
Número de páginas | 16 |
Edição | 1 |
ISBN (eletrónico) | 9783031632358 |
ISBN (impresso) | 9783031632341 |
DOIs | |
Estado da publicação | Publicado - 1 jul. 2024 |
Evento | 2nd International Conference on New Media Pedagogy, NMP 2023 - Cracow Duração: 21 nov. 2023 → 23 nov. 2023 |
Série de publicação
Nome | Communications in Computer and Information Science |
---|---|
Volume | 2130 CCIS |
ISSN (impresso) | 1865-0929 |
ISSN (eletrónico) | 1865-0937 |
Conferência
Conferência | 2nd International Conference on New Media Pedagogy, NMP 2023 |
---|---|
País/Território | Poland |
Cidade | Cracow |
Período | 21/11/23 → 23/11/23 |
Impressão digital
Mergulhe nos tópicos de investigação de “Pathway analysis of the dynamics of teacher educators’ professional digital competence“. Em conjunto formam uma impressão digital única.Projetos
- 1 Ativos
-
CRC-W: Católica Research Centre for Psychological, Family and Social Wellbeing
Almeida, L. (Investigador), André, G. (Investigador), Arriaga, M. (Investigador), Benavente, R. (Investigador), Benvinda, M. S. (Investigador), Bolinhas, I. (Investigador), Branco, F. (Investigador), Brito, R. (Investigador), Carmo, B. (Investigador), Carvalho, A. (Investigador), Carvalhosa, S. F. (Investigador), Cláudio, A. P. (Investigador), Costa, P. (Investigador), Deus, P. N. D. (Investigador), Dias, P. (Investigador), Diogo, E. (Investigador), Esteves, F. (Investigador), Faria, A. R. (Investigador), Farias, A. R. (Investigador), Fialho, J. (Investigador), Francisco, R. (Investigador), Gaspar, A. (Investigador), Gaspar, R. (Investigador), Godinho, C. (Investigador), Godinho, P. (Investigador), Gonçalves, J. (Investigador), Guerra, I. (Investigador), Jesus, A. P. (Investigador), Lagarto, J. R. (Investigador), Maruta, C. (Investigador), Melo, R. (Investigador), Monteiro, D. (Investigador), Nazaré, B. (Investigador), Negrão, M. (Investigador), Nogueira, S. I. (Investigador), Oliveira, A. (Investigador), Paiva, M. T. (Investigador), Pedro, M. (Investigador), Pinto, H. R. (Investigador), Pinto, J. C. (Investigador), Prioste, A. (Investigador), Ramalho, S. C. (Investigador), Reis, C. (Investigador), Sacur, B. M. (Investigador), Santos, R. P. D. (Investigador), Silva, A. J. (Investigador), Silva, C. V. D. (Investigador), Simão, C. (Investigador), Teixeira, P. (Investigador) & Veiga, E. (Investigador)
1/01/19 → 31/12/25
Projeto