Principios educativos de la educación occidental: la edad media

Manuel Lázaro Pulido*

*Autor correspondente para este trabalho

Resultado de pesquisarevisão de pares

2 Citações (Scopus)

Middle Age is an extensive time period what took up the challenge to keep the richness of time before, and prepare the occidental pedagogy elements. This paper wants to present the fundamental elements of medieval education. We describe the organisational system and the different institutions, the education agent role, the educational curriculum, and the material and formal tools. In the Middle Age, University is the most important institution, but we going to study specially the elements that explain the development of ideas and history: the originality of significant fact is present always in a context.
Título traduzido da contribuiçãoEducational principles of occidental education: the middle age
Idioma originalSpanish
Número do artigoe230035
RevistaRevista Brasileira de Educação
Volume23
DOIs
Estado da publicaçãoPublicado - 2018
Publicado externamenteSim

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “Principios educativos de la educación occidental: la edad media“. Em conjunto formam uma impressão digital única.