Maria C. A. S. Portela, Ana S. Camanho*

*Autor correspondente para este trabalho

Resultado de pesquisarevisão de pares

1 Citação (Scopus)

This paper describes the assessment of performance of educational services recurring to benchmarking. We adopted two perspectives for the evaluation of secondary schools, aligned with the objectives of different stakeholders. In the society perspective schools are viewed as promoting students achievement (ideally including not only academic results but also interpersonal capacities) given the students characteristics in terms of academic abilities and socio-economic backgrounds. In the educational authorities perspective schools are viewed as transforming a set of resources (including students with given characteristics in terms of academic abilities and socioeconomic backgrounds and also school resources, such as teachers) into students achievement. The relative performance assessment was carried out using Data Envelopment Analysis models, followed by an exploratory analysis of contextual indicators that potentially affect schools’ performance, in order to understand their impact on the educational process.
Título da publicação do anfitriãoExploring Services Science
Subtítulo da publicação do anfitrião7th International Conference, IESS 2016
EditoresTheodor Borangiu, Monica Drăgoicea, Henriqueta Nóvoa
Local da publicaçãoCham
EditoraSpringer Verlag
Páginas717-731
Número de páginas15
ISBN (eletrónico)9783319326894
ISBN (impresso)9783319326887
DOIs
Estado da publicaçãoPublicado - 2016
Evento7th International Conference on Exploring Services Science, IESS 2016 - Bucharest
Duração: 25 mai 201627 mai 2016

Série de publicação

NomeLecture Notes in Business Information Processing
Volume247
ISSN (impresso)1865-1348

Conferência

Conferência7th International Conference on Exploring Services Science, IESS 2016
País/TerritórioRomania
CidadeBucharest
Período25/05/1627/05/16

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “The assessment of performance of educational services: the case of Portuguese secondary schools“. Em conjunto formam uma impressão digital única.