The Cambridge economic tradition and the distribution of the social surplus

Nuno Ornelas Martins*

*Autor correspondente para este trabalho

Resultado de pesquisarevisão de pares

1 Citação (Scopus)

Various research projects in economics developed at Cambridge share common philosophical presuppositions, within what can be termed as the Cambridge economic tradition. I argue here that the Cambridge economic tradition can be distinguished from other traditions in terms of its underlying ontology, methodology and ethics, and also in terms of the way in which those philosophical presuppositions are expressed in competing theoretical approaches to the distribution of the social surplus. I also distinguish between an economic tradition and a school of economics and note that various schools have existed within the Cambridge economic tradition. The various Cambridge schools can themselves be identified in terms of the specific analytical frameworks they adopted when addressing the distribution of the social surplus.
Páginas (de-até)225-241
Número de páginas17
RevistaCambridge Journal of Economics
Volume45
Número de emissão2
DOIs
Estado da publicaçãoPublished - mar 2021

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “The Cambridge economic tradition and the distribution of the social surplus“. Em conjunto formam uma impressão digital única.