The efficiency of the dairy sector in mainland Portugal

Resultado de pesquisarevisão de pares

12 Transferências (Pure)

A two-stage Data Envelopment Analysis (DEA) approach is employed to analyze the efficiency of dairy farms in mainland Portugal. The data are a 2010 sample from the European Commission Farm Accountancy Data Network (FADN) of 271 Portuguese mainland dairy farms. In the first stage, a directional input distance function and DEA are used to generate overall inefficiency measures and decompose them for each farm. In the second stage, the inefficiency measures are regressed on environmental and/or organizational factors to explain efficiency differentials. Despite environmental and/or organizational differences, results indicate that most dairy farms in mainland Portugal can reduce costs by improving allocative efficiency and pure technical efficiency.
Título da publicação do anfitriãoAlimentar mentalidade, vencer a crise global - atas do ESADR 2013
EditoresMaria Leonor da Silva Carvalho, Pedro Damião de Sousa Henriques, Vanda Narciso
Local da publicaçãoÉvora
EditoraUniversidade de Évora
Páginas547-565
Estado da publicaçãoPublicado - dez. 2013
EventoESADR 2013: alimentar mentalidades, vencer a crise global - Universidade de Évora, Évora
Duração: 15 mai. 201319 mai. 2013

Conferência

ConferênciaESADR 2013
País/TerritórioPortugal
CidadeÉvora
Período15/05/1319/05/13

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “The efficiency of the dairy sector in mainland Portugal“. Em conjunto formam uma impressão digital única.