Tianle Yang, Zhennan Sun, Min Du, Qunyang Du*, Lei Li, Fatima Shuwaikh

*Autor correspondente para este trabalho

Resultado de pesquisarevisão de pares

1 Citação (Scopus)

Integrating the resource-based view and institution-based view theories, this paper examines the impact of the degree of coupling coordination between green finance and environmental regulations on firms’ innovation performance. Using a sample of 1698 listed firms in China from 2008 to 2017, we find that the degree of coupling coordination between the regional green finance development level and environmental regulations is positively related to firms’ innovation performance. Further, the results show that the degree of state ownership and government governance efficiency strengthen this positive relationship. We deepen our understanding of how environmental institutions coordinate to affect firms’ innovation performance by combining the resource- and institution-based view theories.
RevistaAnnals of Operations Research
DOIs
Estado da publicaçãoAceite para publicação - 2023
Publicado externamenteSim

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “The impact of the degree of coupling coordination between green finance and environmental regulations on firms’ innovation performance: evidence from China“. Em conjunto formam uma impressão digital única.