World War I and the emergence of modern propaganda

Nelson Ribeiro, Anne Schmidt, Sian Nicholas, Olga Kruglikova, Koenraad Pont

Resultado de pesquisarevisão de pares

Resumo

This chapter focuses on the production and distribution of propaganda material targeted at domestic and foreign audiences throughout World War I. Particular attention is paid to the coordinating bodies set up in the different countries to ensure that propaganda was coherent and unified. The chapter primarily focuses on German and British propaganda, but it also analyzes the propaganda efforts of Russia, France, and Belgium.
Idioma originalEnglish
Título da publicação do anfitriãoThe Handbook of European Communication History
EditoresKlaus Arnold, Paschal Preston, Susanne Kinnebrock
EditoraJohn Wiley & Sons Inc.
Capítulo5
Páginas97-114
Número de páginas18
ISBN (eletrónico)9781119161783
ISBN (impresso)9781119161622
DOIs
Estado da publicaçãoPublicado - 13 ago. 2019

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “World War I and the emergence of modern propaganda“. Em conjunto formam uma impressão digital única.

Citação